Pazar büyüklüğü 10 milyar Dolara ulaşan ve yılı 4 milyar Doların üzerinde ihracatla kapatmaya hazırlanan züccaciye sektörünün çatı derneği ZÜCDER (Züccaciyeciler Derneği), ihracata destek olmak ve iç ticareti de artırmak amacıyla “Üretici-Marka Buluşmaları” çalıştayının 5.’sini 10-12 Kasım tarihleri arasında Antalya Gloria Golf Resort Belek’te düzenliyor. İş hacminin yaklaşık yüzde 30 arttığı çalıştaya, Carrefoursa, Bim, Koçtaş, Rossmann, Migros, Biltema, Ultimo, Metro Grossmarket gibi 150 dev market zinciri ve uluslararası firma da katılıyor.

2.6 milyar Dolar dış ticaret fazlasıyla dikkat çeken züccaciye sektörü, son birkaç yıldır gerek perakendedeki büyüme hızı gerekse de ihracattaki başarısıyla Türkiye’nin yıldız sektörlerinden biri konumuna gelmiştir. Pazar büyüklüğü 10 milyar Dolara ulaşan ve yılı 4 milyar Doların üzerinde ihracatla kapatmaya hazırlanan sektör, aynı zamanda 6 milyar Dolarlık bir perakende ağına da sahiptir. Markalaşmanın en yoğun olduğu Türkiye’nin ikinci sektörü olan züccaciye sektörünün yaklaşık 470 üyesiyle çatı derneği olan ZÜCDER, ihracata destekte bulunmak ve iç ticareti artırmak için “Üretici-Marka Buluşmaları” çalıştayının 5.’sini düzenliyor. Antalya Gloria Golf Resort Belek’te 10-12 Kasım tarihleri arasında düzenlenecek çalıştaya, Carrefoursa, Bim, Koçtaş, Rossmann, Migros, Biltema, Ultimo, Metro Grossmarket gibi 150 dev market zinciri ve Hisar, Öztiryakiler, Bernardo, Karaca, Jumbo, Emsan, Korkmaz vb. bir çok ulusal ve uluslararası marka katılıyor. Çalıştayla ilgili bir açıklama yapan ZÜCDER Başkanı Ömer Ertuğrul Erdoğan, “İlkini 2015 yılının Haziran ayında gerçekleştirdiğimiz ‘Üretici-Marka Buluşmaları’nda, sektörümüzün önemli üretici ve markalarından olan 130 üye firmamız, ayrıca da ülkemizin önemli marka ve zincir market ve mağazaları, 2 gün boyunca yüz yüze görüşmeler sağlıyorlar. Bu görüşmeler sonucunda iş hacmi yaklaşık yüzde 30 oranında artarken, son 2 yıldır çalıştayların gücünü ihracat rakamlarımızda görmüş olduk. Keza 6.7 milyar Dolar üretim hacmine sahip züccaciye sektöründe, ihracatın yüzde 85-90’ı ZÜCDER üyelerinin gerçekleştirdiğini göz önüne bulundurduğumuzda, çalıştaylarımızın da katkısıyla 5 yıl içerisinde ihracatta dünya 6.’sı olan sektörümüzün, dünya 4.’sü olmasını hedefliyoruz” derken, çalıştayın üretici, ihracatçı, ithalatçı, toptancı, perakendeci ve markalaşmış üyelerinin ticari ilişkilerini ve sektördeki sinerjiyi de artırdığını sözlerine ekledi.

 

Sektördeki organize mağaza sayısı 1000’leri geçti

Çalıştaylar sayesinde ithalatçıların, üretici firmaları daha yakından tanıyarak ürün alımlarını yurt içine çevirdiklerini, ithalattan ziyade kendi üreticilerimize öncelik verilmesinin sağlandığını ifade eden Erdoğan, “Sektörümüzün perakende kısmı, özellikle tüm Türkiye’de açılan AVM’lerin artmasıyla birlikte gelişen zincir mağazacılık, sektörün markalaşma trendleri ve franchise sistemleriyle atağa geçmiştir. Perakendeyi öncelikle markalaşma konusunda incelemek gerekirse, züccaciye sektörü markalaşma konusunda tekstilden sonra ikinci sırada gelmektedir. Markalaşan ve perakende mağazacılığa önem veren sektörümüzde tüm Türkiye genelindeki AVM’lerde 1000’den fazla züccaciye mağazası bulunmaktadır. 15 yıl öncesine kadar 150 mağazası olan kişi veya kurumlar yoktu. Perakendenin organizeye dönmesiyle pazar yapısının değişmesi sektörü dinamitledi. Perakende sektörünün büyümesiyle birlikte zincir marketlerin ve mağazaların aldığı pay hızla arttı. Bu noktada üreticilerin ve markaların birbirini tanıması çok önemli.” açıklamalarında bulundu.