Başarılı bir 2016 yılını gerİde bırakan ZÜCDER, 2017’de İtalya’nın, Fransa’nın, Almanya’nın, ABD’nin, Çin’in ve İran’ın da aralarında bulunduğu 10 ülkede 10 ayrı fuara katılarak yıla damgasını vuracak. 

Sektörünün çatı derneği görevini üstlenen ve kurulduğu günden bu yana züccaciye sektörüne yön veren ZÜCDER, başarılı bir 2016 yılının ardından 2017 yılında da ses getirmeye hazırlanıyor. Türkiye’nin dış ticaret fazlası veren ender sektörlerinden biri olan züccaciye sektörünün ihracat başarısının yaklaşık yüzde 80-85’i ZÜCDER üyeleri tarafından sağlanıyor. İhracattaki başarının sağlanmasında yurt dışındaki fuarlara katılım da büyük önem kazanıyor. Bu anlamda ZÜCDER, 2017 yılında züccaciye sektörünün dünyadaki nabzını tutmak için 10 ülkedeki en önemli 10 fuara katılarak dünyanın dört bir yanından gelen binlerce imalatçı, ihracatçı, ithalatçı, zincir mağaza, toptancı, perakendeci gibi önemli mercilere ulaşmayı hedefliyor. Sektörüne ait seçkin ürünlerin tasarım, işçilik ve zanaatkarlığının vitrini niteliğindeki dünyanın en büyük fuarlarında üyeleriyle birlikte yer alacak ZÜCDER’in Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Ertuğrul Erdoğan, 2016 yılı boyunca sürdürdükleri çalıştay ve konferans çalışmaları sonucunda sektörün ihracat rakamlarının arttığına dikkat çekerek, “Züccaciye sektörü, Türkiye ihracatında yüzde 2,4’lük düşüş yaşanırken, geçen yılın ilk 6 ayına göre ihracatını yüzde 4 oranında artırdı. Yıl boyunca düzenlediğimiz çalıştayların, düzenlediğimiz fuarların etkisini rakamlarda hissettik. Bu yüzden 2017 yılında fuar konusuna ağırlık vereceğiz. İtalya, Fransa, Çin, Almanya, ABD ve İran’ın da aralarında bulunduğu 10 ülkede düzenlenecek birbirinden önemli 10 tane ev tekstili, dekorasyon, mobilya ve züccaciye fuarında yerimizi alacağız. Amacımız dünya ihracat sıralamasında 6. sırada bulunan sektörümüzü 5 yıl içerisinde 4.’lüğe taşımak” açıklamalarında bulundu. 

TÜRKİYE’NİN EN AKTİF DERNEKLERİNDEN
Tüm sektörler içerisinde yurt dışı fuar katılımı konusunda en aktif derneklerden biri olan ZÜCDER’in 2017 yılı boyunca katıldığı ve katılacağı fuarların sıralaması ise şu şekildedir:
09-13 Ocak İran-Meşed’te 15 bin metrekarelik alanda 50’nin üzerinde marka, yerel ve komşu ülkelerden yaklaşık 100 bin ziyaretçiyi ağırlayan Pars Homex Uluslararası Ev Tekstili Dekorasyon Züccaciye ve Mobilya Fuarı,
20-24 Ocak’ta Fransa-Paris’te dekorasyon, tasarım ürünleri, mobilya, aksesuar, tekstil, çocuk dünyası, züccaciye gibi ürünleri bir araya getirerek 360 derece ürün yelpazesi sergileme özelliğine sahip Maison&Objet Paris,
27-30 Ocak’ta Milano’da 345 bin metrekare kapalı fuar ve 60 bin metrekare açık sergi alanında yapılan İtalya’nın en büyük fuarlarından biri Homi,
10-14 Şubat’ta Almanya-Frankfurt’ta yılda 140 bin ticari ziyaretçi ağırlayan Ambiente Uluslararası Züccaciye Fuarı,
18-21 Mart’ta ABD-Chicago’da International Home&Housewares Show,
27-29 Mart’ta Kazakistan-Almata’da 106 ülkenin katılımıyla 11.’si düzenlenecek Homedeco Uluslararası Ev Tekstili Perdelik, Döşemelik, Mobilya, Dekorasyon-Aksesuar Fuarı,
20-23 Nisan’da Hong Kong’ta ev eşyaları, banyo aksesuarları, evcil hayvan malzemeleri, çevre dostu ürünler, silikon ve cam ürünleri gibi pek çok ürünün sergileneceği Housewares Fair,
23-27 Nisan’da Çin-Guangzhou’da Çin ile ticaretimizi de belirleyen dünyanın 3. büyük fuarı olup, Pazhou Complex’te 1 milyon 180 bin metrekarelik alanda yapılacak Canton Fuarı,
21-23 Nisan’da Filipinler’de ev eşyaları, hediyelik ve dekor ürünleri, moda aksesuarları, kişisel bakım ve sağlıklı yaşam ürünleri, lambalar ve aydınlatmalar üzerine ürünlerin sergilendiği Manila FAME International Show,
05-07 Temmuz’da Afrika’nın stratejik noktası ve önemli pazarlarından olan Nijerya Lagos’ta,  Homedeco Uluslararası Ev Tekstili Mobilya ve Dekorasyon ve Züccaciye Fuarı.