Pazar büyüklüğü 10 milyar dolara ulaşan ve yılı 4,8 milyar Dolar ihracatla kapatmaya hazırlanan züccaciye sektörümüzün çatı derneği ZÜCDER (Züccaciyeciler Derneği), ihracata destek olmak ve iç ticareti de arttırmak amacıyla ‘’Üretici - Marka Buluşmaları’’ zirvemizin altıncısı,  22 Kasım Perşembe günü İzmir Balçova Kaya Termal Otel'de başlattık. Dünyanın 200’den fazla noktasına ulaşan züccaciye sektörümüzün çatı derneği ZÜCDER olarak, sektörün ihracatını, iç pazardaki ticaret hacmini ve rekabet kapasitelerini arttırmak adına “Üretici-Marka Buluşmaları” ayrı bir öneme sahip.

Zirveye, Rusya, Belarus, Kosova, Makedonya, Estonya, Ukrayna, Karadağ, Litvanya, Gürcistan, Sırbistan gibi 10 ülkenin en büyük satın alma  ve perakende zinciri dahil 110 yerli - yabancı firma ve alanlarında uzaman sekiz konuşmacı katıldı.

 İhracatın her yıl yaklaşık yüzde 10 arttığı züccaciye sektörü, aynı zamanda markalaşmanın en yoğun olduğu ikinci sektörü olması yanında Türkiye’nin 2,9 milyar dolar dış ticaret fazlası veren ender sektörüdür.2017 yılını 4,2 milyar dolar ihracatla kapattıktan sonra 2018 yılını ise 4,8 milyar Dolar ihracatla kapatmaya hazırlanıyor.

ZÜCDER Yönetim Kurulu Başkanımız İsmail Erdoğan zirvenin açılış konuşmasında, ‘’Sektörümüzün perakende kısmı, özellikle tüm Türkiye’de açılan AVM’lerin  artmasıyla birlikte gelişen zincir mağazacılık, sektörün markalaşma trendleri ve franchise sistemleriyle atağa geçmiştir. Perakendeyi öncelikle markalaşma konusunda incelemek gerekirse, züccaciye sektörü markalaşma konusunda tekstilden sonra ikinci sırada gelmektedir. Markalaşan ve perakende mağazacılığa önem veren sektörümüzde tüm Türkiye genelindeki AVM’ lerde 1000’den fazla züccaciye mağazası bulunmaktadır. 15 yıl öncesine kadar 150 mağazası olan kişi veya kurumlar yoktu. Perakendenin organizeye dönmesiyle pazar yapısının değişmesi sektörü dinamitledi. Perakende sektörünün büyümesiyle birlikte zincir marketlerin ve mağazaların aldığı pay hızla arttı. Bu noktada üreticilerin ve markaların birbirini tanıması çok önemli.’’ dedi.

Carrefour, BİM, Biltema, Elcorte Ingles, Madame Coco, Koçtaş gibi yerli ve yabancı firmanın zirvemize katıldığını söyleyen ZÜCDER Yönetim Kurulu Başkanı Erdoğan;

’İlkini 2015 yılının haziran ayında gerçekleştirdiğimiz ‘Üretici - Marka Buluşmaları’ nda, sektörümüzün önemli üretici ve markalarından olan 110 üye firmamız, ayrıca da ülkemizin önemli önemli marka ve zincir market ve mağazaları, 2 gün boyunca yüz yüze görüşmeler sağlıyorlar. Bu görüşmeler sonucunda iş hacmi yaklaşık %30 oranında artarken, son 2 yıldır zirvelerin gücünü ihracat rakamlarımızda görmüş olduk. Keza 6.7 miyar Dolar üretim hacmine sahip züccaciye sektöründe, ihracatın %85-90’ ı ZÜCDER üyelerinin gerçekleştirdiğini göz önünde bulundurduğumuzda, zirvelerimizin içeriğini biraz daha genişlettik. Ekonomi, perakende, beslenme, marka gibi kendi alanında uzman 8 konuşmacı ile katılımcılarımızın bilgi birikimini arttırmayı hedefledik.’’ dedi.